Search Engine Optimization

Mπορεί να έχετε ακούσει ή διαβάσει πως μια ιστοσελίδα για να αναγνωριστεί και να καταταχθεί σε υψηλή θέση στις μηχανές αναζήτησης (Google, Yahoo, Bing) χρειάζεται “SEO”.
Η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων για μηχανές αναζήτησης (SEO) μπορεί να εφαρμόζεται με αρκετά πολύπλοκο τρόπο, αλλά και με απλές τεχνικές. Στο διαδικτυακό χώρο, ίσως βρείτε πραγματικά πολλές προσφορές, από την πιο οικονομική έως την πιο δαπανηρή.
Οποιοσδήποτε πάρει την απόφαση να ασχοληθεί προσωπικά με το SEO της σελίδας του, κάτι που πολλοί επιλέγουν καθώς γνωρίζουν καλύτερα από κάθε άλλον τι θέλουν, πρέπει να ξέρει τουλάχιστον τους βασικούς από τους όρους που θα συναντήσει. Πάμε να τους δούμε μαζί.
• SEO: Search Engine Optimization (Βελτιστοποίηση μιας σελίδας με σκοπό να είναι φιλική προς τις μηχανές αναζήτησης)
• On-page SEO: Η τακτική και ο τρόπος γραφής των ετικετών (title,description,keywords), και όχι μόνο, που γίνονται μέσα-απευθείας στη σελίδα σας.
• Off-site SEO: Η τακτική που ακολουθείτε για την προώθηση της σελίδας σας μέσω άλλων υπηρεσιών, πχ social media.
• Optimization: Η διαδικασία βελτιστοποίησης μιας σελίδας για να πετυχαίνει υψηλότερη κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης για συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά.
Αυτές οι λέξεις-κλειδιά θα χρησιμέψουν στην μετέπειτα πορεία της ιστοσελίδας στο διαδίκτυο, είτε με την επιθυμία του χρήστη να αυξήσει τη βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας του και να εμφανίζεται στις 4 πρώτες θέσεις αναζήτησης, είτε χρησιμοποιώντας συνδυαστικά το SEO με το GoogleAds.
Και τα δύο προωθητικά εργαλεία είναι χρήσιμα και θα πρέπει να περιλαμβάνονται στο digital marketing mix κάθε εταιρίας.
Οι βασικές ετικέτες (meta tags) που πρέπει να υπάρχουν στον κώδικα κάθε σελίδας (εννοώντας και υποσελίδες, όχι μόνο την homepage)
• Title: Τίτλος. Αυτός που θα διαβάσει η μηχανή αναζήτησης και θα τον προβάλει στα αποτελέσματά της.
• Description: Περιγραφή. Όχι λέξεις-κλειδιά! Περιγραφή! Κάτι που αν το διαβάσει άνθρωπος θα καταλάβει τι έχει η εκάστοτε σελίδα.
• Keywords: Λέξεις-κλειδιά. Εμφανίζονται με αυτή τη μορφή, «seo,google,wordpress,…».
• Tags: Ετικέτες. Λέξεις-κλειδιά που χρησιμεύουν στην σύνδεση του περιεχομένου από σελίδα σε σελίδα. Δείτε τις ετικέτες στο τέλος αυτού του άρθρου, κάντε κλικ σε μία και θα καταλάβετε περί τίνος πρόκειται.
Όροι που καθορίζουν πως θα «δει» το Google κάθε σελίδα σας
• Index: Η Google έχει την άδεια σας να συμπεριλάβει τη σελίδα με αυτή την ετικέτα στα αποτελέσματα αναζήτησης. Και αυτό θα κάνει.
• NoIndex: Όταν η Google βλέπει το «noindex» σε μια σελίδα, δε θα καταχωρήσει τη σελίδα στα αποτελέσματα αναζήτησης, ακόμη και αν άλλες σελίδες συνδέονται με αυτή. Κατά περιπτώσεις αυτό είναι επιθυμητό, συνήθως όχι.
• Follow: Το αντίθετο του NoFollow που επεξηγείται παρακάτω.
• Nofollow: Αποτελεί έναν τρόπο για να πείτε στις μηχανές αναζήτησης «Μην ακολουθείτε συνδέσμους σε αυτή τη σελίδα» ή «Μην ακολουθείτε μια συγκεκριμένη σύνδεση». Αυτό σημαίνει ότι η Google δε θα μεταφέρει το PageRank σας σε αυτούς τους συνδέσμους.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η χρήση του SEO βελτιώνει έμμεσα και την απόδοση των Adwords γιατί μέσω του πρώτου προσαρμόζεται το περιεχόμενο της ιστοσελίδας και τα τεχνικά χαρακτηριστικά της στις προτιμήσεις των χρηστών του διαδικτύου.